Krakowski koncept wyróżniony Godło jakości dla B4B

07/09/2012

Co decyduje o sukcesie inwestycji? Stworzenie wysokiej jakości miejsca, w którym użytkownicy czują się dobrze nie tylko wewnątrz, ale i na zewnątrz budynków. Firma TRIGRANIT odniosła sukces na tym polu. Kompleks budynków biurowych Bonarka 4 Bussines w Krakowie został wyróżniony godłem jakości artURBANICA.

 

 

 

 

Jakość nie jakoś

W Jury konkursu zasiedli krakowscy architekci i inżynierowie pod przewodnictwem Andrzeja Wyżykowskiego, Głównego Architekta Miasta. Zgłoszone projekty oceniane były przede wszystkim pod kątem kształtowania przestrzeni publicznej. Inwestycja Bonarka 4 Business została wyróżniona za pełną otwartość przestrzeni publicznej towarzyszącej zespołowi biurowemu, duży potencjał przestrzeni publicznej do organizowania imprez plenerowych i aktywizacji użytkowników (...), interesujące wykorzystanie zastanej dominanty - komina oraz wysoki standard elementów małej architektury.

Inwestycja na miarę człowieka

Projekt B4B powstał w krakowskim Biurze Architektonicznym Artur Jasiński i Wspólnicy. Jest to koncept „City Center”, który jako pierwszy wdrażała w Polsce firma Trigranit. W skład B4B wchodzą cztery wolnostojące budynki biurowe klasy A  w oryginalnym układzie urbanistycznym. Nowoczesne rozwiązania architektoniczne, technologiczne i funkcjonalne zastosowane w projekcie wpływają na elastyczność w aranżacji wnętrz i znakomite środowisko pracy. B4B to 32,000 m² biur w obiektach o powierzchni od 7,650 do 8,650 m². Inwestycję wyróżnia doskonałe położenie przy najważniejszych arteriach Krakowa i stacji kolejowej Bonarka. Proces komercjalizacji obiektu prowadzi firma Jones Lang LaSalle, która jest jedną z wiodących firm doradztwa na rynku nieruchomości na świecie.

Odpowiedzialność społeczna

Centrum handlowo-usługowo-rozrywkowe Bonarka City Center może pochwalić się dodatkową funkcją społeczną. Swoją placówkę tu założyło Stowarzyszenie SIEMACHA, którego pracownicy prowadzą zajęcia przeznaczona dla dzieci i młodzieży. Tomasz Lisiecki, Dyrektor Zarządzający TriGranit Development Polska przyznaje – Realizowana od lat strategia konceptu „City Center” ma swoje wymierne efekty komercyjne, ale również społeczne. Nie ograniczamy się jedynie do budowania, wynajmowania i zarządzania naszymi inwestycjami. Pomagamy aktywnie również różnym grupom społecznym. Docenienie również przez niezależne środowisko jakim są architekci jest dla nas bardzo cenne.

Firma TRIGRANIT w pigułce

TriGranit z siedzibą w Budapeszcie jest czwartą co do wielkości firmą deweloperską w Europie Środkowo-Wschodniej i działa  na rynku nieruchomości od 1997 roku. Specjalizuje się w realizacji wielofunkcyjnych centrów miejskich oraz zarządzaniu nieruchomościami. Pierwszą inwestycją firmy TRIGRANIT w Polsce był kompleks „City Center” w Katowicach. Obejmował  on teren po byłej kopalni Kleofas, na którym powstało centrum handlowo-usługowo-rozrywkowe, osiedle mieszkaniowe, biurowce i przestrzeń publiczna łącząca te wszystkie miejsca. Inwestycja odniosła wielki sukces. Obecnie znajduje się tam Centrum Silesia City Center (ponad 300 sklepów), osiedle mieszkaniowe „Dębowe Tarasy” (ok. 1000 mieszkań), biurowce (w fazie koncepcyjnej), a także kaplica św. Barbary.

GRUPA IPR

Jest grupą przedsiębiorstw developerskich działających na terenie Polski, Słowacji, Rosji, Niemiec, Cypru, wyspecjalizowanych w przekształcaniu terenów poprzemysłowych w nieruchomości nowej generacji.  Grupa osiągnęła wysoką techniczną kompetencję w likwidacji zanieczyszczeń oraz przystosowaniu terenów, zatrudniając renomowanych europejskich specjalistów z zakresu inżynierii środowiska, górnictwa oraz ochrony przed hałasem do uzyskania ekologicznych parametrów zgodnie z trendami XXI wieku.

Konkurs artUbanica

Konkurs – artURBANICA, ma promować rozwiązania służące budowaniu przestrzeni publicznej, integrującej zespoły zabudowy tak wewnętrznie (poprzez stymulowanie interakcji użytkowników) jak i zewnętrznie - z otoczeniem (poprzez harmonijne powiązania komunikacyjne, widokowe oraz skalę samej zabudowy). Celem organizacji konkursu jest przeniesienie środka ciężkości w myśleniu o inwestycji z nastawienia na maksymalizację powierzchni komercjalizowanej i atrakcyjność elewacji budynków do kompleksowego myślenia o zespole zabudowy wraz z przestrzenią ją okalającą. Konkurs kładzie więc nacisk na elementy stanowiące o integracji inwestycji z miastem. Idea konkursu ma promować wysiłek włożony przez projektantów i deweloperów w stworzenie z zespołu zabudowy miejsca, którego użytkownicy czują się dobrze nie tylko wewnątrz budynków ale także na zewnątrz. Zgłaszane do konkursu obiekty i zespoły zabudowy obejmować mają inwestycje nie zrealizowane ze środków publicznych.

Skontaktuj się z nami
w sprawie wynajmu powierzchni